ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία

Olympus - Αν η ατυχία ήταν πλοίο

 

Το μοναδικό πλοίο που έκανε το δρομολόγιο Πειραιάς-Ρέθυμνο βγαίνει σε πλειστηριασμό στις 26 Ιανουαρίου - Η ιστορία του στα 46 χρόνια που βρίσκεται στη θάλασσα, αλλάζοντας 6 εταιρείες και 4 ονόματα

 

Ένα πλοίο με μεγάλη ιστορία… ξέφυγε από τις θάλασσες και «πλέει» εδώ και λίγες ημέρες στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Πρόκειται για το κυπριακής σημαίας επιβατηγό-οχηματαγωγό «Olympus» το οποίο έχει προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί στις 26 Ιανουαρίου. Μάλιστα είναι η δεύτερη φορά στη μακρά διαδρομή του που το συγκεκριμένο πλοίο βγαίνει σε πλειστηριασμό, καθώς από τον προηγούμενο το απέκτησε η εταιρεία Sea Speed Ferries στην οποία ανήκει.

Το «Olympus» έχει κατακτήσει αρκετές «πρωτιές». Για παράδειγμα, ήταν το πρώτο πλοίο που έδεσε στο λιμάνι του Πειραιά την Πρωτοχρονιά του 2020 και για αυτό έγινε δεκτό με την καθιερωμένη πανηγυρική εκδήλωση από τη διοίκηση του ΟΛΠ.

Αυτή δεν ήταν η μόνη του πρωτιά. Το καλοκαίρι του 2012, υπό την ιδιοκτησία άλλης εταιρείας και με άλλο όνομα τότε, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, σπάζοντας τον επί χρόνια ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του δημοφιλούς νομού της Κρήτης. Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ γιατί το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς σταμάτησαν τα δρομολόγια λόγω σοβαρής βλάβης στη μία από τις μηχανές του. Επτά χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 2019 και ενώ είχε περάσει στα χέρια της νυν ιδιοκτήτριας εταιρείας δρομολογήθηκε ξανά ως «Olympus» για το Ρέθυμνο. Ωστόσο, στο νέο «παρθενικό» του ταξίδι υπήρξε μια μικρή πρόσκρουση στο λιμάνι της Σαντορίνης, με συνέπεια η εταιρεία να το αποσύρει προσωρινά. Μετά τις απαραίτητες επισκευές, το πλοίο δρομολογήθηκε ξανά από τον Δεκέμβριο του 2019 πιάνοντας χωρίς προβλήματα στο λιμάνι του Ρεθύμνου.

 

Η κακοτυχία ξαναχτύπησε όμως τον Ιούνιο του 2020, όταν το «Olympus» προσέκρουσε στο λιμάνι του Ρεθύμνου λόγω των έντονων ανέμων κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός ή θαλάσσια ρύπανση.

Ο τωρινός πλειστηριασμός

Προφανώς το «αρνητικό φεγγάρι» συνεχίστηκε, καθώς στις 22 Δεκεμβρίου αναρτήθηκε ο πλειστηριασμός για το πλοίο με επισπεύδουσα την εταιρεία πετρελαιοειδών Revoil κατά της Sea Speed Lines που εδρεύει στην Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά.

 

Το ποσό της οφειλής για το οποίο επεβλήθη η κατάσχεση είναι 132.790,34 ευρώ «πλέον τόκων και εξόδων και μέχρις ολοσχερούς εξοφλήσεως σύμφωνα με τις κοινοποιηθείσες επιταγές προς πληρωμή», όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση.

 

Όσον αφορά την τιμή, το πλοίο εκτιμήθηκε στις 600.000 ευρώ και ως πρώτη προσφορά ορίζονται τα 2/3 του ποσού της εκτίμησης δηλαδή 400.000 ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία του ιστορικού, το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1976 από την «Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE» στην Ιαπωνία, «με έτος τοποθέτησης τρόπιδας 1975». Έχει μήκος 133,34 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και ύψος 13 μέτρα, ενώ είναι εφοδιασμένο με δύο μηχανές Internal Combustion Engines ισχύος 12531 KW.

Το πλοίο διαθέτει τα απαραίτητα για τον πλου όργανα δηλαδή: 1) τιμόνι, 2) ένα χειριστήριο μηχανής, 3) τρία VHF μάρκας «FURUNO», 4) δύο ραντάρ πλεύσης μάρκας «FURUNO», 5) έξι μηχανήματα επικοινωνίας (γουόκι-τόκι), 6) πυξίδα, 7) μία οθόνη μόνιτορ μάρκας «WORD». Επίσης το πλοίο διαθέτει μία τσιμινιέρα, μάνικες πυρόσβεσης, σχοινιά πρόσδεσης και έλξης, ένα βαρούλκο καταπέλτη ηλεκτρικό, 25 σωστικά βαρελάκια, 4 λέμβους διάσωσης χωρητικότητας 200 ατόμων περίπου εκάστη, 8 σωσίβιες κουλούρες, βαρούλκο άγκυρας και δύο άγκυρες, 3 ηλεκτρογεννήτριες και μία ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης.

Επίσης διαθέτει 80 περίπου καμπίνες επιβατών και 30 περίπου καμπίνες πληρώματος καθώς και δύο γκαράζ αυτοκινήτων χωρητικότητας 140 ΙΧ αυτοκινήτων και 50 φορτηγών.

Στα «βάρη» του περιλαμβάνεται υποθήκη σε «άνω των 100 μετοχών» υπέρ της εταιρείας Sekavin S.A εγγραφείσα στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, καθώς και η αναγκαστική κατάσχεση από τη Revoil που καταχωρήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2021.

Άλλαξε 6 εταιρείες και… 4 ονόματα

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο ellinikiaktoploia.net, το αρχικό όνομα του πλοίου ήταν «Okudogo 3» και μέχρι τον Ιούνιο του 1998 ταξίδευε σε διάφορες γραμμές της Ιαπωνίας. Στη συνέχεια αγοράστηκε από την Med Link Lines, μετονομάστηκε σε “Maria G” και μεταφέρθηκε στο Πέραμα για τις απαραίτητες μετασκευές, ενώ μετά δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Brindisi. Την Άνοιξη του 2004 αγοράστηκε από την Endavor Lines, μετονομάστηκε σε «Έλλη Τ.» και ναυλώθηκε στη Maritime Way για 2 έτη, συνεχίζοντας τα δρομολόγια του στην γραμμή του Brindisi. Με την ολοκλήρωση της ναύλωσης το Μάιο του 2006, ταξίδεψε μέχρι την Tuzla της Τουρκίας, πραγματοποιώντας εργασίες μετασκευής στους εσωτερικούς χώρους του και επιστρέφοντας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Endavor Lines συνέχισε τα δρομολόγια στη γραμμή του Brindisi, αλλά επιπλέον και για τα λιμάνια της Σάμης και της Κέρκυρας. Το πλοίο από τα τέλη του 2011 μέχρι και το καλοκαίρι του 2012 βγήκε εκτός δρομολογίων, παραμένοντας ανενεργό αρχικά στο παλιό λιμάνι της Πάτρας κι έπειτα στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας.

Το καλοκαίρι του 2012 αγοράστηκε από την Cretan Ferries και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, παραμένοντας σε αυτή μέχρι τις 23/9/2012 οπότε και παροπλίστηκε για ακόμη μία φορά, λόγω μηχανικής βλάβης. Τον Ιούνιο του 2018 αγοράστηκε σε πλειστηριασμό από την Sea Speed Ferries, η οποία ξεκίνησε άμεσα εργασίες επισκευής προκειμένου να το επαναφέρει στην ενεργό δράση με το νέο του όνομα «Olympus» δρομολογώντας το στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ρέθυμνο.

 

Πηγή: newmoney.gr

Ακολουθήστε μας